W ostatnim czasie w ogólnopolskich mediach zaobserwować można prawdziwy wysyp artykułów, przestrzegających kierowców przed nieuczciwymi „praktykami warsztatów samochodowych”. Choć w większości tego typu tekstów próżno szukać konkretów – dowodów czy statystyk, z pewnością mają one wpływ na społeczne postrzeganie zawodu mechanika. Bazując na tego typu publikacjach, kierowcy mogą uważać mechanika za niekompetentnego oszusta, czyhającego tylko na ich pieniądze. To głęboko krzywdząca kreacja, która powoduje wrzucanie wszystkich wykonawców danej profesji do jednego worka. Tymczasem ponad 90% przedstawicieli warsztatów biorących udział w naszej ankiecie przyznało, że boryka się z problemem nieuczciwych klientów. Czy oznacza to, że niemal wszyscy klienci polskich warsztatów są nieuczciwi? Oczywiście nie. Przestrzegając przed szkodliwymi konsekwencjami generalizacji jakichkolwiek grup społecznych, zapraszamy do lektury artykułu.
Polecamy także oczywiście pozostałe publikacje.
Z poważaniem
Witold Hańczka
MotoFocus.pl |