Według niemieckiego automobilklubu ADAC, co trzeci samochód używany w Niemczech może mieć cofnięty przebieg. Te dane mogą zaskakiwać, gdyż są zupełnie niespójne z obecnymi na polskim rynku motoryzacyjnym stereotypami. Statystyczny Kowalski ma duże szanse na zakupienie sprowadzonego auta, w którym przebieg cofany był dwukrotnie - po stronie niemieckiej oraz polskiej - tuż przed ostateczną sprzedażą.
Przebieg ma rzecz jasna duży wpływ na awarie podzespłów, które zużywają się podczas eksploatacji. Są nimi m.in. kompresor klimatyzacji czy pompa cieczy chłodzącej, o których można poczytać w dziale Technika. Skoro mowa o wysokich przebiegach, warto zwrócić uwagę na wynalazek polskiego producenta systemów auto-gaz, który być może przyczyni się do popularyzacji zasilania LPG w silnikach z bezpośrednim wtryskiem paliwa.
Z poważaniem
Witold Hańczka
MotoFocus.pl